Δευτέρα 20 Μαΐου 2013

Επιστρατευμένη κοινωνία



Εγερτήριο στις 6. Χιλιάδες άνθρωποι φορούν στολές κανονικότητας και χύνονται στους δρόμους για τα πρωινά γυμνάσια. Εκτελούν καταναγκαστικά έργα για να βγάλουν τα προς το ζην. Φυλούν σκοπιά μπροστά από μια οθόνη και κάνουν έπαρση και υποστολή σημαίας κάθε φορά που γίνεται αναφορά στην πολυπόθητη "εθνική ενότητα". Τα μπαλκόνια τους κοσμούν "γαλανόλευκες" ίδιες με αυτές που κρέμονται από τις επαύλεις των πιο τυχερών, των ανώτερων στην ιεραρχία. Η κοινωνία είναι χωρισμένη σε "τάγματα". Αυτό των υπαλλήλων του "Μετρό", το άλλο των ναυτεργατών, το παράλλο των φοιτητών, των καθηγητών και πάει λέγοντας. Ο στρατευμένος στο όνειρο της εθνικής ανάκαμψης όχλος, διασκεδάζει στο ΚΨΜ της φτώχειας και δε σκέφτεται την ανταρσία. Άλλωστε ο εχθρός είτε Τούρκος, είτε Γερμανός παραμονεύει και τα τσολιαδάκια που υπερασπίζονται με νύχια και με δόντια τη γαλήνη της "υπεύθυνης" μοιρολατρίας προστατεύουν τα εγχώρια αφεντικά τους. Αυτά που φέρουν τα παράσημα των μαχών του παρελθόντος, οι οποίες πάντοτε κατέληγαν σε συμβιβασμό με την αντίπαλη πλευρά, ίσως γιατί κάτι κοινό είχαν με αυτήν. Πλήθος εργατών βρίσκεται σε θέση μάχης. Φοράει τις στρατιωτικές φόρμες εργασίας και είναι έτοιμο να κατασπαράξει τον εαυτό του και τον ξένο λαθροεισβολέα. Η υποταγή στην έννοια του έθνους θρέφει την ταξική αυτοκτονία. Παντού ρουφιάνοι και τσιράκια υπερασπιζόμενα το πειθαρχημένο "τίποτα" προδίδουν τους αυθόρμητους και ασυμβίβαστους. Αυτούς που δεν παρατάσσονται σε γραμμές τραγουδώντας εμβατήρια, ούτε δέχονται τα "γαλόνια", τα "παράσημα" και τα "βραβεία" της πολιτικής ηγεσίας και της εύπορης ελίτ που ζει εις βάρος τους ταϊζοντας τις μάζες με "έθνος" και "φυλή", αυτούς που φυλακισμένοι στην Ελλάδα του σήμερα ποθούν την επανάσταση όπως ο φαντάρος την κοπέλα του που έχει να τη δει καιρό. Μες στον ελληνικό στρατώνα, όμως, πρέπει να κυριαρχεί η τάξη και ασφάλεια, η προσήλωση στη θρησκεία και η τήρηση της παράδοσης. Μόνο έτσι τα εργαζόμενα "φανταράκια" δε θα στασιάσουν εναντίον των "στρατηγών" τους, των εντολέων τους. Γι αυτό και η "στρατιωτική" ηγεσία χρησιμοποιεί ως όπλο την αστική νομοθεσία, τη βία, την καταστολή, τη φυλάκιση, το ρατσισμό, το διασυρμό, τη φίμωση, τη συκοφάντιση, την ταξική διαίρεση, τη στοχοποίηση, το σεξισμό, τον καπιταλιστικό ευρωκεντρισμό, το φόβο, την αίσθηση καθήκοντος, την ατομική ιδιοκτησία, το θεό, την παράδοση, τα τούρκικα σήριαλ, το "λοχαγό" Μιχαλολιάκο, τον υποκειμενικό αντικειμενισμό, την καταδίκη της βίας, τη δαιμονοποίηση του συνδικαλισμού, την ιδιωτικοποίηση, τις επενδύσεις, τους εταίρους, το αριστερό χάος, την αναρχική τρομοκρατία κλπ κλπ κλπ. Όλα στο όνομα της αστικής "στρατιωτικής" δημοκρατίας.
Μετά από όλα αυτά απορώ, το χαρτί της επιστράτευσης των καθηγητών χρειαζόταν για να καταλάβουμε πως δε ζούμε σε ανθρώπινη κοινωνία αλλά σε στρατόπεδο;

15 σχόλια:

  1. Η σκληρότητα του κειμένου σου Νικόλα είναι χάδι στις παγωμένες μας πλάτες.Το κείμενό σου σε κάνει να θέλεις να το ξαναδιαβάσεις και κάθε φορά σου αφήνει διαφορετικές εικόνες .Μαγικά ;Μπράβο και ξαναμπράβο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επιβάλλεται να το κλέψω ,λυπάμαι αλλά εσύ με προκαλείς.

      Διαγραφή
    2. Να 'σαι καλά Δημήτρη, θυμάμαι που το συζητάγαμε ότι αυτό το πράγμα μόνο κοινωνία δεν είναι... Κλέψε ελεύθερα!

      Διαγραφή
  2. γεια σου νικολα :)
    τωρα πια η επιστρατευση εχει γινει πολυ της μοδας..

    θα ηθελα να μου πεις την αποψη σου για τα αιτηματα των καθηγητων στη συγκεκριμενη περιπτωση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Φανή! Περιμένω καιρό να δω κείμενό σου...
      Κατά την άποψή μου το θέμα δεν έχει να κάνει μόνο με τους καθηγητές. Πρόκειται για μια βάναυση και σκληρή επίθεση του καταρρέοντος καπιταλισμού συνολικά εναντίον της εργατικής τάξης. Χτυπημένο τμήμα της τελευταίας είναι οι καθηγητές που τους αυξάνουν τις ώρες εργασίας με ήδη πολύ χαμηλούς μισθούς, μειώνουν τις προσλήψεις των αναπληρωτών την ερχόμενη χρονιά και τους μεταθέτουν με προεδρικά διατάγματα στο πουθενά. Η κυβέρνηση σε ρόλο τιμωρού και αποσκοπώντας σε πολιτικά οφέλη προχώρησε σε αυτές τις κινήσεις λίγο πριν της πανελλαδικές ακριβώς για να εκβιάσει τους καθηγητές και να διαιρέσει το κίνημα. Η "αυθόρμητη κίνηση των μαζών" (κατά τον Μπακούνιν που εκτιμάς) την τρομάζει και γι αυτό προβαίνει σε αυτές τις επιδείξεις αυταρχισμού. Νομίζω πως το επάγγελμα του καθηγητή κρύβει ιδιαίτερο βάρος και γι αυτό κάθε πλήγμα στο καθηγητικό σώμα είναι και πλήγμα για την παιδεία.

      Διαγραφή
    2. προσωπικα παντως, διαφωνω σε 2 απο τα αιτηματα τους. στην αυξηση των ωρων διδασκαλιας, μιας κ προκειται μονο για 2 επιπλεον και στην αντιδραση τους για τις μεταθεσεις..

      Διαγραφή
    3. Δεν νομίζω πως αντέδρασαν για τις δύο ώρες. Αυτό προβαλλόταν από τα λασπολόγα αστικά ΜΜΕ. Οι μεταθέσεις αντίθετα ήταν μείζον πρόβλημα. Νομίζω πως είναι πολύ βάναυσο να αναγκάζεις έναν καθηγητή να εγκαταλείψει το σπίτι του και την οικογένειά του για να πάει στη Γαύδο και να πληρώνεται με 800 ευρώ μη μπορώντας να συντηρήσει όχι την οικογένεια που έμεινε στην Αθήνα αλλά ούτε τον εαυτό του...

      Διαγραφή
    4. κι ομως νικολα, εχοντας καθηγητες στον κοινωνικο περιγυρο, οι 2 παραπανω ωρες ηταν απο τα πρωτα που μου ελεγαν οταν ρωτουσα ποιο ηταν το μεγαλυτερο προβλημα..

      στη γαυδο ποιος θα διδαξει ομως?

      Διαγραφή
    5. Νομίζω είναι λάθος ο τρόπος εξαγωγής συνολικών συμπερασμάτων για ένα κλάδο της εργατικής τάξης από το τι λέγεται στον εκάστοτε κοινωνικό περίγυρο του καθενός.
      Στη Γαύδο Φανή πιστεύω πως θα πάει να διδάξει αυτός που του προσφέρονται υγιείς και αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας και όχι καταστάσεις εργασιακής εξορίας...

      Διαγραφή
    6. ναι αλλα δεδομενων των συνθηκων, τι θα γινει? θα μεινει η γαυδος κ η καθε γαυδος χωρις καθηγητες?
      το θεμα ας μην ειναι οι μεταθεσεις αυτες καθεαυτες, αλλα οι προυποθεσεις με τις οποιες θα γινονται γιατι οι θεσεις αυτες υπαρχουν κ πρεπει να καλυφθουν..

      τωρα για το παραπανω 2ωρο, νικολα ειλικρινα πιστευω οτι ειναι προβλημα τους γιατι δεν ακουσα καθηγητη που να μην το εθγξε..

      Διαγραφή
    7. Για μενα ναι να μεινει όχι μόνο η Γαύδος αλλά όλοι η Ελλάδα χωρίς καθηγητές. Να γίνει μεγάλη πολιτική απεργία διαρκείας και να πέσουν όλοι αυτοί που παίζουν με ζωές ανθρώπων. Μόνο όταν η ταξική αλληλεγγύη γίνει πράξη μπορεί να αλλάξει κάτι... Αν περιμένουμε να κάνει πίσω ένας ολόκληρος κλάδος στις παγίδες και τους εκβιασμούς της κυβέρνησης που χρησιμοποιεί καταστάσεις για να καθορίσει πολιτικές τότε μάλλον θα γίνουν χειρότερα τα πράγματα Φανή...

      Διαγραφή
    8. συμφωνω να συμβει αυτο σε συνθηκες γενικης πολιτικης, οπως ανεφερες, απεργιας.
      αλλα θεωρω λαθος να αρνουνται ορισμενοι να πανε σε ακριτικες περιοχες με αποτελεσμα να μενουν χωρις καθηγητες, χωρις γιατρους κλπ κλπ. εμενα αυτη ειναι η ενσταση μου..

      Διαγραφή
    9. Ναι κατάλαβα τι λες... Νομίζω πως αν υπήρχε φροντίδα ώστε να υπάρχουν ικανοποιητικές συνθήκες εργασίας δε θα υπήρχε αυτό το πρόβλημα. Σίγουρα πρέπει και οι ακριτικές περιοχές να έχουν τις απαραίτητες υπηρεσίες, όμως η έλλειψή τους νομίζω οφείλεται στην αδιαφορία του κράτους και όχι στην άρνηση των καθηγητών...

      Διαγραφή
  3. Το κείμενό σου καταπέλτης, αλλά μάλλον χρειάζεται ψυχιατρικής παρακολούθησης αυτός ο λαός που έχει σπάσει όλα τα κοντέρ.Τα Γκούλαγκ των 4.000 αυτοκτονιών δεν τα βλέπουμε, παρά μόνο καθόμαστε ακόμα να μας προκαλούν.Έχω φτάσει σε σημείο να μη μπορώ να ξεχωρίσω σε ποια χώρα "ζω"!
    Καλώς σε βρήκα... στη μαύρη "δημοκρατία"!:-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς όρισες στο μπλογκ! Δυστυχώς μερίδα του λαού είτε έχει λουμπενοποιηθεί είτε πάσχει από "καναπεδίαση" με αποτέλεσμα τη συντήρηση μιας παθογενούς κοινωνικοπολιτικής κατάστασης... Εύχομαι η μαύρη δημοκρατία να γίνει κόκκινη...

      Διαγραφή